Vad tycker du om teet/örttet du just drack?
Kopierat från förra tråden, skriven utav Tlover
När jag läser "Vad dricker du för Te just nu" så blir jag ofta intresserad av mer än vad folk just drack utan också vad dom tycker om det.
Så den är tråden är som mini recensioner där man kan skriva om vad dom tycker om teet du just drack.
Vill man skriva en längre recension så kan man göra det i en egen tråd eller kontakta mig så ser jag till att det blir en artikel av det. Mer om det kan du läsa här.
Såklart kan du skriva en kort här i tråden och göra en egen lägre recensionstråd/artikel också om du vill.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Dento Matcha.
Jag brukar beställa en större förpackning Matcha. Men eftersom att jag handlade från Tecentralen den här gången, så tänkte jag testa en ny sort.

Fin grön färg och bra lukt. Sämre Matcha brukar kunna vara lite mer grådassigt.

Eftersom att det var ett för mig nytt Te och ny raku (teskål) så vägde jag upp teet enligt rekommendation.

Utan blixt. Det var enormt svårt att få till skummet här, jämfört med vad jag är van vid. Nästa gång tar jag mindre vatten, så att jag kan vispa lättare.

Med blixt. Fin grön färg.
Luktar sådär "organiskt" som Matcha brukar göra.
Smakar som ett gott Matcha med mycket smak. Ungefär som ett starkare Grönt te. Det är varken sött eller bittert enligt mig. Utan lite lagom mittemellan.
Det här köper jag gärna igen!
Även om burken bara är på 40 g, så skruvar man igen den så att den håller tätt och teet håller sig fräscht. Så en bonus att inte behöva ha en egen burk!
- Redigerat 2023-12-12 21:14 av [Moon AppleGrey]
#4 Ceylonte är Svart te från Sri Lanka och har inget med Ceylonkanel att göra. Så vet du vad du inte ska välja nästa gång 😘
#5: ja precis, namnet förrvirrade mig. 🤪
Tänkte inte alls på att det hette Ceylon förut. 😅
- Redigerat 2023-12-13 00:59 av [Moon AppleGrey]