Te iFokus

Te

Etikettövriga-örtteer
Läst 1574 ggr
tlover
0

Bittra örter mot magproblem

Ett ämne som kan göra örter bittra hjälper mot bland annat magproblem, gallproblem, mensvärk m.m.

https://svenska.yle.fi/artikel/2015/03/08/bittra-orter-hjalper-magen

Nu är det ju inte alla som gillar bittra smaker, jag gillar det i lagom dos men jag har lärt mig att jag är en av få som gör det.

Tycker du om bittra smaker? Skulle du vad du än svarar på det kunna tänka dig att dricka bittra örtteer för magens skull?

l'm back

TatsuOni
0

Jag är också en sådan där udda person som tycker om bittra smaker, så jag dricker bittert Te ibland.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sindri
0

Ja, jag gillar bittert. Inte för mycket och ofta, men det är absolut inga problem att ta det vid behov.
Bäst skall ju utdrag o alkohol vara, där finns bl a Underberg, GammelDansk och Fernet Branca. I Dubrovnik fick jag en gång ett glas Travarica när en förkylning höll på att bryta ut. Hjälpte mot det också. I Ungern heter det Unikum har jag för mig.

Annielle
0

Gillar vissa bittra smaker som ruccola och grapefrukt, men är nog inte så förtjust i att dricka Te på bittra örter vad jag vet, har bara testat pepparmynta av de som nämns i artikeln, det är ju gott och inget som jag har tänkt på som bittert direkt. Skulle dock inte ha problem med att dricka det om  det hjälpte min mage, brukar ju till exempel blanda chlorella eller spirulina i enbart vatten och dricka för att jag mår bra av det och det är nyttigt, men gott är det inte.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

sp0ngeb0b
1

Detta var ju intressant, det måste jag testa. Har haft magproblem länge så det skadar ju inte att prova allt som sägs fungera. Jag gillar bittra smaker generellt men det finns många smaker inom kategorin som jag inte står ut med, t.ex. oliver och kaffe.

Annielle
0

Tänkte inte på mörk choklad, är ju bitter vanligtvis  om den ligger över 80% vanligtvis, äter gärna 85%-ig choklad ja! 🙂

Kaffe där emot, NEEEJ!!!😮

Var dig själv, det finns redan så många andra.