Te iFokus

Te

Etikettte-och-hälsa
Läst 955 ggr
tlover
0

Vad är det som gör te hälsosamt för dig?

Vad är det som gör Te hälsosamt för dig?

Eller finns det kanske saker som snarare gör Te ohälsosamt?

l'm back

tlover
0

För mig är den viktigaste delen den avstressande delen av att vara här och nu med Te.

Visst det finns nyttiga ämnen i Te men det finns det i annan mat också, annan mat har däremot inte samma "här och nu" som te

l'm back

yewi
0

Jag måste säga att koffeinet är viktigt ibland, även om det skulle vara placebo. Det är trevligt att kunna dricka något varm och fräscht (fräschare än kaffe enligt mig iaf) som piggar upp och gör mig mysigare på samma gång 😃

Sen har jag nyligen börjat med kombucha-tillverkning och kombuchakulturen behöver ju de näringsämnen som finns i Te för att frodas :) ett stort plus för Te!

sp0ngeb0b
0

Håller med #2 om koffeinet, kan mycket väl vara placebo men jag brukar känna mig lite piggare efter en kopp Te. Även de nyttiga ämnena som jag absolut inte har koll på, men jag vet att de finns där. Dessutom kan Te för mig ofta fungera som en ersättare till sötsaker. När jag känner mig väldigt sötsugen och mest av allt vill kränga godis eller kakor så brukar en kopp Te kunna hjälpa mig att bli av med suget, och det är ju hälsosamt att undvika sådant.

TatsuOni
0

För mig är det en lugnande och skön "ritual" att göra och dricka Te. T ex så kan jag inte tänka mig att börja en morgon utan Te och när jag ska koppla av så blir det oftast med en kopp Te och t ex en bra bok.

Sedan så är det även koffeinet i främst Matcha. Jag är ganska koffeinkänslig, så det är definitivt inte placebo för mig.

Så med en kopp Matcha blir det en avstressande stund för att samla kraft, följt av en koffeinkick😎

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tarotstollan
0

Att dricka Te för mig innebär lugna stunder och att jag då kan koppla av ordentligt.  Kan inte dricka Te när jag är stressad, dessutom smakar det inte lika gott när jag är uppe i varv.

Ohälsosamt blir det väl först när man som jag oftast vill ha något gott till teet och då äter något onyttigt till.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!