Är det smaksatta eller icke smaksatta du främst är ute efter?
Bara gröna och svarta teer eller andra teer också? Eller kanske örtteer också?
Jag har just fått hem en del nya teer, bland annat smaksatta som jag ska testa imorgon så kanske finns det något bra där.
Ett tips är att köpa små förpackningar först för att testa dig fram, fast jag ska vara ärlig jag har inte sett det på nån annan butik än min än så det kan bli svårt
l'm back
"Grädd" har jag ont om, jag har ju inte så jättemånga smaksatta teer i min butik. Den enda som har gräddsmak är "Mormors fruktblandning" som är ett Örtte men den har också bland annat hibiskus i sig så den är ju inte så jättesöt som Tesorter med gräddarom brukar ha.
Men möjligen skulle ett nytt Te jag tagit hem passa, det är ett Svart te med smak av "Marsipan, mandel och kanel" lite åt det söta hållet alltså (som gräddteer brukar vara).
Vanlig Earl Gray har jag däremot.
Jag kommer snart att ha en adventskalender som annars skulle kunna vara passande i sökandet i nytt Te också eftersom man får hem 24 olika teer. Men det är en blandning mellan smaksatta och osmaksatta, lyxiga och enkla och alla slags teer och många örtteer så det beror på hur villig du är att testa 🙂
Jag kan ju alltid kolla efter nya Tesorter också men jag har just köpt hem från mina två största grossister och med tanke på frakt kommer jag inte köpa hem bara för ett Te då men jag kan hålla ögonen öppna efter något speciellt. örmodligen kommer jag att få köpa hem mer innan jul
l'm back
Okej har prövat Icas kammomil men det smakar inget! Måste vänta på pengar men jag vet var din affär finns tack så mycket!