Vilket te passar då det snöar
Just nu är det ju massiva snöfall i norra Norrland, jag är rent av insnöad (och vem vet när plogbilen kommer på den här vägen som är ganska lågt prioriterad).
Då passar det ju perfekt med Te, jag föredrar lapsang souchong eller masala Chai vid sånahär tillfällen, vilket är ditt favoritte när det snöar?
l'm back
När det snöar får jag julkänslor och då tänker jag på apelsiner, clementiner och glögg, så då blir det sådana teer. Fast det dricker jag ju i vanliga fall också men inte glögg Te, det dricker jag bara på vintern.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag tycker inte om kryddiga teer särskilt mycket alls så jag kör främst på milda teer under vintern. Vanilj tycker jag om att dricka under vintern - det påminner mig lite om snön på något vis. Den första snön för tankarna till barndomen i Finland hos mormor som alltid började med julbaket. Min favorit var, och är än idag, det som på svenska blir julstjärnor - smördegsknyten med plommonmarmelad. Därför tycker jag också om att dricka Te med plommonsmak under vintern 🙂
Något mer "kryddigt" och smakrikt Te. T ex någon form utav chai-te eller lapsang souchong.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik