Ditt "teår" 2018
Vad har du för planer eller önskemål för teåret 2018?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Själv hoppas jag på att äntligen köpa en Chasen, lite mer fina tekoppar och någon teskål. En Tekanna i glas måste jag köpa i år! Och så lite blommande Te till det kanske…
Självklart så planerar jag att testa lite nya teer.
Önskemål är att gå på provsmakning och en Teceremoni, helst japansk, men detta är mer önskemål än trovärdiga planer för tillfället. Men man vet ju aldrig!

Nu har jag Tekannor och serviser så att jag klarar mej. Planerar att köpa en bättre våg för att kunna väga t o m en kopp Te!
Annars är planen att lite då och då köpa provförpackningar och se om jag hittar några sorter som jag kan kalla favoriter.
Sedan hoppas jag att min kompis med man vill fortsätta att prova teer, de gillade adventskalendern, så jag har några att dela intresset med! Vi ska prova fyra av mina teer på lördag och ha en liten teprovning! De tycker INTE om samma teer som vad jag gör, det har vi upptäckt nu i december!!! 😃
#2 Skoj att ha vänner som delar ens teintresse! Jag har några på väg över nu och vi gillar också olika sorters teer😛 Jag ska försöka pracka på dem, de teer som jag har fått och inte dricker😎

#3 Ja, vad har man annars vänner till, om inte att pracka på sånt som man har över? Jag har dock just skickat efter en förpackning med Green Buddha till dom, för att jag tror att det är precis vad de gillar! Själv tyckte jag att det var lite svagt… som vanligt! 😉
Jag har ett blygsamt mål och det är att prova lite mer smaksatta teer.
Har aldrig riktigt gillat det tidigare men köpte några trevliga varianter av citrus (Citron/Grape/Apelsin) i olika trevliga kombinationer.
Nu skulle jag gärna vilja försöka med andra smaker.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.