Jag har redan
Svart te: "Vad som än händer dricker jag mitt Te." Gustaf VI Adolf
Grönt te: "Kallt Te och kallt ris kan föredragas - men aldrig ord utan värme." Kinesiskt ordspråk
Oolong: "Om du är kall värmer dig te; om du är varm svalkar dig teet; om du är nedstämd så muntrar teet upp dig; om du är orolig så lugnar teet dig." William Gladstone (1865) Brittisk premiärminister
Pu-erh: "Jag är på intet sätt intresserad av odödlighet, bara av hur Te ska smaka." - Lu T'ung
Vitt och gult te: "Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket." Lu Yu (800-talet)
Örtte: “As far as her mom was concerned, tea fixed everything. Have a cold? Have some tea. Broken bones? There's a tea for that too. Somewhere in her mother's pantry, Laurel suspected, was a box of tea that said, 'In case of Armageddon, steep three to five minutes'.” ― Aprilynne Pike, Illusions
Tillbehör: "Make tea, not war. " Monty Python
Prenumerera på te: ”Det finns få timmar i livet som är angenämare än den timme, som är ägnad den ceremoni som är känd som eftermiddagste.” Henry James
Provpåsar: "Att kyssas är som att försöka dricka Te ur en Tesil, man kan aldrig få tillräckligt" Kinesiskt ordspråk
l'm back
Det blev
"No more misery with a cup of tea"
Swedish fika - Go Royal
l'm back