Te iFokus

Te

Etikett: rooibos-och-honeybush-rött-te
Läst 788 ggr
tlover
0

(ört)teordspråk med känsla av rooibos?

Jag har teordspråk och tecitat längst ner på de flesta av mina sidor på min tebutik men jag har ett problem.

Jag kan inte komma på något om/som passar till Rooibos (rött te)

Nån som har nån idé?

l'm back

tlover
1

Jag har redan

Svart te: "Vad som än händer dricker jag mitt Te." Gustaf VI Adolf

Grönt te: "Kallt Te och kallt ris kan föredragas - men aldrig ord utan värme." Kinesiskt ordspråk

Oolong: "Om du är kall värmer dig te; om du är varm svalkar dig teet; om du är nedstämd så muntrar teet upp dig; om du är orolig så lugnar teet dig." William Gladstone (1865) Brittisk premiärminister

Pu-erh: "Jag är på intet sätt intresserad av odödlighet, bara av hur Te ska smaka." - Lu T'ung

Vitt och gult te: "Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket." Lu Yu (800-talet)

Örtte: “As far as her mom was concerned, tea fixed everything. Have a cold? Have some tea. Broken bones? There's a tea for that too. Somewhere in her mother's pantry, Laurel suspected, was a box of tea that said, 'In case of Armageddon, steep three to five minutes'.” ― Aprilynne Pike, Illusions

Tillbehör: "Make tea, not war. " Monty Python

Prenumerera på te: ”Det finns få timmar i livet som är angenämare än den timme, som är ägnad den ceremoni som är känd som eftermiddagste.” Henry James

Provpåsar: "Att kyssas är som att försöka dricka Te ur en Tesil, man kan aldrig få tillräckligt" Kinesiskt ordspråk

l'm back

tlover
0

Det blev

"No more misery with a cup of tea" 

Swedish fika - Go Royal

l'm back