Te iFokus

Te

Läst 78 ggr
sp0ngeb0b
1

Beställa te online

Jag misstänker att det finns fler än jag som har beställt Te online.

Jag brukar vanligtvis köpa mitt Te i fysisk butik, och så även under pandemin. Det finns en liten, lokal tebutik i en stad nära mig som jag tycker om och har besökt några gånger sedan jag flyttade hit. Men nu sedan de skärpte restriktionerna här nere i Skåne känns det lite dumt att åka dit och handla av många anledningar, bl.a. då butiken är väldigt liten. Så jag bestämde mig för att beställa Te online denna gång. Men alltså - det är ju jättesvårt att veta vad som är gott. Jag gillar smaksatta teer men är kräsen av mig så vill ju helst lukta på dem innan jag köper. Nu fick jag chansa lite men det blev 3 olika sorter som liknar dem jag brukar gilla. Men det är ju också tråkigt för jag tror inte jag vågar chansa på nya smaker utan att lukta på dem först så det kommer ju bli mycket likadana sorter.

Hur gör ni när ni beställer Te online? Chansar ni vilt eller kör ni på säkra kort?

TatsuOni
0

Jag beställer bara online nuförtiden. Mina favoriter är ju inte smaksatta teer, så det är nog lite lättare. Men även när jag beställer något enstaka smaksatt Te, så får jag ju utgå från beskrivningen.

Jag chansar och beställer det jag tycker låter gott och några favoriter, ser jag alltid till att ha hemma 😊

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
0

Jag tycker förresten att House of Tea brukar ha en bra smakbeskrivning på sina teer.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

worst
0

Min första "tekurs" var en te-adventskalender, där lärde jag mej lite om vad jag tycker om, så passa på att beställa en (eller två) nu i november så vidgar du dina vyer!
Nu beställer jag en tekalender varje år, letar alltid efter en perfekt blandning, men har inte lyckats än… Men ger inte upp! ;-)

sp0ngeb0b
1

#1 Det låter väl klokt att chansa på några och samtidigt alltid ha favoriterna hemma. Men tycker 100g Te är rätt mycket ifall man inte alls tycker om det haha! Men tack för tipset på butik! Ska kika där nästa gång.

#3 Jag funderade faktiskt på en te-kalender i år men då jag var så himla besviken på den jag köpte förra året så vågar jag inte, haha! Köpte en annan variant i stället. Iofs var det en billig örtte-kalender förra året, då jag inte ville lägga så mycket pengar just då, så det hade säkert varit bättre med en lite dyrare. Men, tycker det är svårt när jag är så kräsen. Gillar t.ex. nästan bara Grönt te och en del örteer. Men Rooibos och Svart te brukar jag inte alls tycka om så det blir ju lite jobbigt, eftersom det är vanliga sorter. Du råkar inte ha något tips på någon bra tekalender jag kan spana in?

worst
1

#4 En tekalender kostar ju en del, från 250 kronor och uppåt. Men om du ser det som både Te och en kurs, så är det värt det!

Du vill ha grönt te… då finns t ex den här, med bara gröna teer: https://tebutiken.se/julkalender-med-te/815-julkalender-med-24-grona-teer.html

Jag och min kompis brukar köpa samma och byta bedömningar med varandra, vilket gör att vi har extra kontakt hela december, bara det kan vara värt det! :-)

sp0ngeb0b
1

#5 Nämen oj, tack! Hade ingen aning att det fanns en kalender med bara gröna teer. Det skulle faktiskt kunna vara något. Får fundera lite på om jag ska beställa den men som du säger är det nog värt det! Bara det att jag redan har lagt flera hundralappar på min andra adventskalender, hehe. Men, det är bara jul en gång om året så jag får kanske passa på. :D

Gud vad kul att göra det tillsammans med en kompis. Jag känner tyvärr ingen som gillar Te som jag gör. De flesta av mina vänner gillar inte Te alls och de som gillar det dricker bara lågkvalitetste. Jag får kanske försöka ragga lite vänner här inne, haha!