Te iFokus

Te

Läst 227 ggr
Staffan
2

Din favoritkopp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser min nuvarande favoritkopp ut. Skön att hålla i och precis lagom stor så att teet svalnar i lagom fart… :)

Hur ser din favorit-tekopp ut?

• Redigerat 2020-11-23 16:22 av TatsuOni
johan
2

Ganska rak, bra öra så man kan hålla utan att bränna sig och gå att diska i maskin. :)

Mvh // Johan

Sindri
1

Helt rak är bäst. Jag har gjort "överrockar" i tovad ull så téet håller sig varmt länge.

Staffan
1

Överrockar? Vad är det? :)

Sindri
1

Ett tovat fodral som jag sätter runt muggen för att inte téet skall bli kallt så fort.
Kan man ha att hålla ölen kall med också 😉

Staffan
1

#4 Ah, då är jag med. Tack!

sp0ngeb0b
0

Åh jag har inget foto men den är grå, format ungefär som din fast smalare (alltså, inte "skålformad" på samma sätt). Fick den i födelsedagspresent av en vän och den är bara så himla bra att dricka ur och lagom stor. Jag tycker att "standard" tekoppar är alldeles för små, sedan har jag också en sådan jättestor från Indiska men den tar jag bara när jag vill dricka massvis. Så min favoritkopp är liksom ett bra mellanting :)

TatsuOni
0

Oj. Kan jag bara välja en? Så svårt!

Men det här är den som jag använder mest den här veckan 😋 Jag har en mindre samling med muggar från Lisa Parker, då jag älskar dem olika bilderna, samt formen, mönstren och tjockleken på dessa.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
1

Här är min favoritkopp för hemmagjort Örtte. Jag föredrar en större mugg då, jämfört med vanligt Te 😁

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ulla
1

Jag har olika favoriter efter humör och årstid. Eftersom jag och mina koppar befinner sig på olika ställen just nu så har jag bara den här att visa. Den hör våren till. Passar perfekt till första fikat på balkongen när solen äntligen börjar värma litet.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_