Te i julklapp
Hej, jag skulle vilja överraska min flickväns mamma med ett lite annorlunda men gott Te. Jag har nämligen en egen te-kopp hemma hos henne just för att jag ska kunna dricka Te med hennes mamma ;) tidigare år har jag köpt lite olika ”vanliga” gröna teer men i år skulle jag vilja spexa till det. Hon dricker nästan övervägande teer utan Tein i så vill köpa Te utan Tein. Har kollat lite Oolong eller te-blommor men har försökt hitta om dessa innehåller Tein och har svårt att riktigt förstå. Är det någon som har koll och vet om goda och lite ovanliga teer som skulle kunna uppskattas? Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Ellen
Oolong innehåller tein/koffein vad jag har förstått. Dock är det väldigt gott!
Här hittade jag lite info om Koffein i te: https://www.lifebutiken.se/halsa/inspiration/halsa/tid-for-te
Kort och gott finns Koffein i svart, grönt, vitt och Oolong.
Rött te/rooibos som #1 tipsar om är koffeinfritt, det är många som gillar och det finns i många olika smaker. Jag personligen tycker dock inte alls det är gott, det är en ganska speciell smak så kanske är säkrast om du vet om att hon gillar det. Men annars kan det nog vara värt en chansning :)
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik