10 frågor om ditt förhållande med te
Kom på några frågor om Te som skulle kunna vara kul här
Kopiera frågorna och skriv in svaren
Vad är enligt dig bäst med Te?
Hur skulle du beskriva ditt förhållande till Te?
Vad för Te dricker du helst?
Vad har du helst i eller till ditt Te?
Hur gör du helst ditt Te?
När dricker du det helst?
Vad är det konstigaste eller ovanligaste Te som du har testat?
Vad är det konstigaste eller ovanligaste du har gjort med Te?
Vilket Te skulle du så gärna vilja testa?
Vad är ditt bästa tips för att få perfekt Te?
l'm back

Vad är enligt dig bäst med te?
Att de finns många olika smaker
Hur skulle du beskriva ditt förhållande till te?
Som till en god vän
Vad för te dricker du helst?
Rött eller grönt, en del örtteer
Vad har du helst i eller till ditt te?
Ingefära och en skiva citron eller lime
Hur gör du helst ditt te?
I mugg (jag är lite lat där)
Morgon eller kväll eller när jag är sugen
Vad är det konstigaste eller ovanligaste te som du har testat?
Jag har nog bara druckit vanliga sorter
Vad är det konstigaste eller ovanligaste du har gjort med te?
Inget
Vilket te skulle du så gärna vilja testa?
Något dyrbart vitt eller gult eller ett riktigt mysigt, brittiskt afternoon tea
Vad är ditt bästa tips för att få perfekt te?
Tror att mitt Te är tämligen ordinärt
Smaken, så varierat även då det är osmaksatt. Att jag kan resa utan att betala massa pengar. Att det alltid finns nytt att lära sig. Ceremonin i det hela. Något för alla sinnen (Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om detta nyss)
Tenörd to The extrem
Pu-erh, grönt eller Oolong om man pratar om sort om man pratar om ett specifikt Te är det nog Matcha även om det finns andra goda också.
Inget i men till kan jag ta lite mörk choklad eller torkad frukt om det passar till och jag har hemma.
Enligt en förenklad Gong fu cha, med Gaiwan om jag har någon hel (vilket jag inte har nu 😕 ) men annars Tekanna. Eller så gör jag tvärt om och gör det väldigt enkelt med teet direkt i koppen (utan sil i en liten kopp utan öra)
Mellan måltiderna så att man kan koncentrera sig på teet.
Antingen är det ett lagrat Oolong eller Lila te (vilket är konstigare mellan dom?)
Haft som ögonskugga (matcha)
Det där från dom vildvuxna teträden på det där berget som man inte får skörda från längre. Jag skulle vilja se om det teet skulle vara värt pengarna
Tänk på kvalitén på teet och vattnet. Tänk på temperaturen på vattnet och håll reda på tiden. Sen efter det så kan man ästan använda vilken metod som helst och det ändå blir gott
l'm back
Smaken/smakerna.
Beroende🤪
Sort: Grönt te, Oolong eller Pu-erh.
Specifikt te: Matcha.
Ingenting. Ett finare Te dricker jag helst som det är. I övrigt så kan jag dricka Te till i princip vad som helst.
Hur jag helst skulle vilja göra det är i Tekanna, men det blir oftast i en Tekopp då mina kannor är så stora och t ex innan jobbet så har jag ofta ont om tid.
Jag kan dricka det när som helst och brukar dricka flera koppar om dagen, men till frukost är det ett måste.
Har inte testat något direkt ovanligt Te, så jag får nog svara Matcha eller Pu-erh.
Bakat med Matcha och haft det i matlagning. Att jag regelbundet har det i håret kanske också räknas som konstigt🤪
Oj. Alla teer som jag inte har testat än…
Bra kvalité på teet och rätt Temperatur på vattnet.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Att det är gott och varmt, och sen är det ett riktigt stort plus att det är så nyttigt.
Mycket bra. Dricker det ofta och gärna. Nästan alltid till frukost, och ofta även till mellanmål och någon gång under kvällen. Älskar att dricka Te!
Grönt Te, alla gånger. Jag har inte smakat alla sorter som finns, men av de jag smakat (svart i många olika smaker, vitt, Rooibos, andra ört och krydd teer) är Grönt te det absolut godaste. Gärna med smak av citron, ingefära eller liknande.
I teet har jag ingenting mer än vatten och Te. Det värsta jag vet är sötning såsom honung eller socker. Till teet gillar jag att äta något litet, typ en macka eller lite frukt.
Jag kokar vatten i vattenkokare och låter det svalna en liten stund innan jag lägger i en Tesil. Ibland gör jag en kanna men oftast bara en mugg.
När som helst. Någon gång under morgonen eller förmiddagen är det ett måste, men försöker undvika för mycket Te på kvällen eftersom jag blir så kissnödig av det… haha.
Har inte smakat så många ovanliga sorter. Möjligen vitt Te, det känner jag ingen annan som testat. (Dock är mina vänner inte så stora tedrickare, men ändå)
Ingen aning. Har inte testat något konstigt eller ovanligt. Skulle väl vara en alkoholhaltig dryck (färdigköpt) jag provade en gång som hade smak av Grönt te. Vet dock inte om det faktiskt var Te i, men dock. Den var inte särskilt god.
Skulle gärna testa lite fler olika sorters teblad, typ Oolong (stavas det så? haha). Har som sagt inte testat så många ovanliga eller speciella sorter utan mest det som är enkelt att få tag på. Så det är nog dags för mig att bege mig till en tebutik.
Tror inte mitt Te brukar bli perfekt, men jag försöker hålla reda på temperaturen i vattnet och tiden, på ett ungefär i alla fall.